niedziela, 30 listopada 2014

Depresja comeback

Depresja jest właśnie wtedy kiedy niby wszystko jest dobrze, a wcale nie jest dobrze.
Depresja jest wtedy kiedy właściwie pierwszy raz w życiu mogę powiedzieć, że mi się powodzi finansowo, kiedy ja i wszyscy, na których mi zależy są zdrowi, nie mam Wielkich Problemów, a nawet gdybym miała to jest przy mnie wspaniała osoba, na której zawsze mogę polegać, a mimo to mam ochotę zagrzebać się gdzieś w ciemnym kącie i nie wychodzić z niego do... właściwie wcale nie wychodzić.
Depresja jest wtedy kiedy jeszcze zanim się położę boję się już tego, że muszę wstać i z uśmiechem przyklejonym do ust i sercem ściśniętym ze strachu przed nie wiadomo czym trzeba przeżyć kolejny dzień.
To właśnie ten stan kiedy sama siebie uspokajam myślą, że jeśli nie dam rady żyć to zawsze pozostaje opcja B. Tylko, że nie mogłabym tego zrobić temu, którego kocham najbardziej...

9 komentarzy:

  1. Brak słońca akurat w moim wypadku jest kluczowy i jestem tego świadoma, aczkolwiek dziękuję, bo przypomniało mi to, że nie zawsze będzie zima i będzie jeszcze lepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo zajęcia - sportu , mnie pomaga malowanie pozdrawiam www.artystyczniekolorowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdaję sobie sprawę, że powiedzenie 'musisz szukać motywacji we wszystkim' z punktu widzenia człowieka nie cierpiącego na zaburzenia depresyjne jest łatwe, bardzo łatwe. Ale taka jest prawda, musisz szukać tej motywacji w każdej najprostszej czynności codziennej. Nie tylko zima ale i depresja nie trwa wiecznie, tylko tak druga do odejścia potrzebuje Twojej ustawicznej pomocy. Będę trzymać kciuki za jej rychły wyjazd. Pozdrwiam

    OdpowiedzUsuń
  4. powiem tak. '
    Niektorzy mysla ze z Depresji mozna wyjsc tak z budynku czy z sklepu co sie nam nie podoba..
    Depresja to choroba psychiczna.. i trzeba sie z tym pogodzic i starac sie abynas to nie wciagnelo w najwiekszy wir..
    czesc osob wlasnie ma Bloga aby wpisac swoje nie zbedne mysli co gubia sie w naszej glowie... i to nie przejdzie z dnia na dzien tak samo jak Depresja nie przyslza do nas z Dnia na dzien... to sie zbiera.. przez miesiacy a nawet i lata i tak samo moze odejsc po paru glupich ..ciezkich latach .. i tylko mozemy sobie znalesc przykrywke,.. lub jakies zadanie na dzien.. na przyklad pisanie aby wypedzic e mysli.. na uczyc sie czegos nowego... od robine szczescia w tym zyciu a nawet nowej Milosci.. ale tez potrzebujemy czasu i samotnosci aby to zrozumiec.. :* polecam mojego Bloga takze moze tez cos zrozumiesz. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj, ja myślałam, że pokonałam swoje słabości. Ale nie, to wraca i jest co raz gorzej. Akurat wtedy, kiedy zaczyna mi się układać, nie mam tak na prawdę powodów do smutku, a wręcz przeciwnie. I cały czas się obwiniam i myślę, że jeśli nadal będę taka słaba, to starcę wszystko, co dla mnie ważne... To jest strasznie ciężkie...

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej:)
    Wpadłam niedawno na tego bloga, też walczę z depresją. Niepokoi mnie że coś długo nie ma żadnego twojego wpisu. Napisz coś nowego - chętnie przeczytam:).
    Wpadnij też do mnie : http://pokonaj-depresje.blogspot.com/
    pozdrawiam:*

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy artykuł. Chciałbym również uzupełnić powyższą treść moją myślą. Skuteczność leków antydepresyjnych, niestety nie jest tak do końca zadowalająca. Do dziś firmy farmaceutyczne mają problem z wynalezieniem leku o precyzyjnie selektywnym działaniu na poszczególne neuroprzekaźniki. Problem najlepiej jest widoczny w schizofrenii, gdzie leki usuwają przede wszystkim objawy wytwórcze, ale nie usuwają objawów negatywnych ( apatia, senność, proktastynacja, depresja). Efekty psychoterapii w leczeniu depresji są porównywalne z efektami farmakoterapii ( z wyjątkiem depresji typowo biologicznej - dawniej endogennej).
    Serdecznie Pozdrawiam.
    Artur
    www.psychoterapiadysleksja.bialystok.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie gdyby zawsze depresja była tylko depresją. Niestety w większości przypadków jest jedną z trudniejszych chorób jakie dopadają pacjentów. Ale skutecznie można ją wyleczyć, zalecane są do zażywania leki przeciwdepresyjne, dobrane przez lekarza, na przykład https://baza-lekow.com.pl/substancja-czynna/duloksetyna// . Trzeba ścisle pilnować dawkowania, czasu przyjmowania by nie pojawiały się nawroty.

    OdpowiedzUsuń